Halkla İlişkiler Alanı

17.06.2022 669

 17-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-202217-06-2022









1-HALKLA İLİŞKİLER ELEMANI
Tanımı
Özel ya da tüzel kurum ve kuruluşlarda; kurumu tanıtma, kurumun çalışmaları ve kurum hakkında çevrede olumlu izlenimler oluşturabilecek ilişkileri kurma ve bu amaçla gerekli faaliyetleri planlanma, geliştirme ve yürütme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir
Görevleri

  • Etkili iletişim kurmak,
  • Türkçeyi doğru konuşmak,
  • Mesleğine ait teknolojik araçları etkili kullanmak,
  • Mesleki yazıları yazmak,
  • Araştırma yapmak,
  • Planlama yapmak,
  • Halkla ilişkilerde sözlü iletişim araçlarını kullanmak,
  • Halkla ilişkilerde görsel iletişim araçlarını kullanmak,
  • Basınla ilişkileri yürütmek,
  • Halkla ilişkilerde organizasyon faaliyetlerini yürütmek,
  • Sponsorluk faaliyetlerini yürütmek,
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım kampanyaları yapmak
  • Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,
  •  İletişim bilgisi, etkin iletişim, iletişim yöntemleri, müşteri ile iletişim, iletişimde yaratıcı drama uygun işlemleri yapma,
  • Mesleki metinleri etkin okuma ve yazma, Türkçeyi etkin konuşma ve sunuculuk için gerekli konuşma kuralları ve görgü kuralları,
  •  Kelime işlemci, elektronik tablolama işlemleri yapma

 MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER


Bu alandaki mesleklerde çalışmak isteyenlerin;

  • Yaratıcı ve meraklı,
  • Sezgisel zekâsı yüksek,
  • Dış görünüşüne özen gösteren
  • İyi iletişim kurabilen,
  • Görsel hafızası güçlü,
  • Problem çözebilen,
  • İkna yeteneği olan,
  • İyi gözlem yapabilen,
  • Hızlı karar alabilen,
  • Estetik duyguya sahip,
  • Ayrıntıları algılayabilen,
  • Dikkatli ve sabırlı,
  • Olaylar arasında neden-sonuç ilişkilerini görebilen,
  • Sabırlı, coşkulu ve enerjik olmaları gerekir.

 

Halkla ilişkiler kavramı, ilişkili olduğu alanlar, halkla ilişkiler yaklaşımı; organizasyon çeşitlerine uygun organizasyon düzenleme, halkla ilişkiler faaliyetlerini, yazılı ve sözlü araçları kullanarak kurum içi halkla ilişkiler; hedef kitleye yönelik tanıtım ve kampanya düzenleme,

· Medyadaki haber mesajlarını toplama, bir kurum hakkındaki haberleri toplama ve halkla ilişkiler kampanyası yapma,

· Temel hukuk bilgisi çerçevesinde anayasal hak ve sorumluluklara uygun olarak halkla ilişkiler meslek etiği ve yasaları,

 · Reklam süreci, reklam ortamları, reklamcılıkta araştırma, reklamcılıkta planlama ve değerlendirme, yazılı basında yenilikçi faaliyetler, görsel/işitsel medyada yenilikçi faaliyetler işlemlerini yapma,

· Yeni medyada marka iletişimi kurma,

· Modern pazarlama, pazarlama ve iletişim ve pazarlama karması elemanları

· Çağrı merkezi temel kavramları, çağrı merkezi hizmet kuralları ve çağrı merkezinde kullanılan teknolojiler

 

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Halkla ilişkiler ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde yapılacak işin özelliğine göre bürolarda zaman zaman açık alanlarda da görev yaparlar. Organizasyon hizmetlerinde çalışanlar daha çok geniş mekanlarda ve sürekli kalabalık ortamlarda çalışırlar. Bu alanda eğitim alan kişiler; yaygın ve yerel ölçekte faaliyet gösteren halkla ilişkiler ajanslarda şirketlerin halkla ilişkiler ve müşteri temsilciliği birimlerinde; televizyon gazete ve dergilerin halkla ilişkiler bölümünde, reklam ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde; firmaların çağrı merkezlerinde (call center), medya takip ajanslarında, turizm, pazarlaman şirketlerinde, ticaret odalarında, ulusal, uluslar arası ve yerel organizasyonlar düzenleyen işletmelerde, otellerde, tanıtım, pazarlama ve satış hizmetleri veren işletmelerde, seyahat ve konaklama hizmeti veren firmalarda iş bulabilirler. Bu alandaki mesleklerde çalışanlar diğer çalışanlar ile diyalog hâlinde çalışırlar. Ayrıca işin ve çalışılan firmanın özelliğine göre rutin seyahatler yapılabilir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE  İŞ BULMA OLANAKLARI

Halkla İlişkiler  pek çok iş kolunu doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendirdiği için bu sektörde iş bulma olanakları oldukça geniştir. Bireylerin kendilerini sürekli geliştirmeleri ve yaratıcılıklarını kullanarak organizasyonların özelliklerine uygun mekânlar düzenlemeleri iş bulma ve işinde yükselme olanaklarını daha da genişletecektir.
Bu alanda eğitim alan kişiler; uluslar arası, ulusal ve yerel ölçekte faaliyet gösteren halkla ilişkiler ajanslarda, şirketlerin halkla ilişkiler ve müşteri temsilciliği birimlerinde, televizyon-gazete ve dergilerin halkla ilişkiler bölümünde, reklâm ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde, firmaların çağrı merkezlerinde, medya takip ajanslarında, turizm, pazarlaman şirketlerinde, ticaret odalarında, seyahat ve konaklama hizmeti veren firmalarda iş bulabilirler.
Ulusal, uluslar arası ve yerel organizasyonlar düzenleyen işletmelerde, otellerde, tanıtım, pazarlama ve satış hizmetleri veren işletmelerde, açık, kapalı ve kalabalık ortamlarda, fuarlarda ve çeşitli eğlence firmalarında istidam edilirler.

 

 

 

 

DEĞERLERİMİZ

 

Çağımızda yaşanan gelişmeler; mesleklerin, ticaretin ve ekonominin çeşitlenmesinin nedenlerinden biri hatta en önemlisidir. İş piyasasının araçlarının çeşitlenmesi, sanal ortamın sıklıkla kullanılması, yüz yüze iletişimi zayıflatmıştır. Bu hızlı değişim, yapılan işte ve üretilen malların kalitesinde insan unsurunun ne denli önemli olduğunu ortaya koymuştur. Millî, manevi, ahlaki ve insani tüm değerlere sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi; esnaf ve sanatkârlar arasındaki güven ve iş birliğinin canlandırılması; nezaket, sevgi, saygı vb. değerlerin iş hayatında hayat bulması toplumsal ihtiyaç hâline gelmiştir. Meslek örgütleri -Ahilik teşkilatı başta olmak üzere- Türk toplumunun meslek hayatının yanında sosyal ve kültürel hayatını da düzenlemiştir. Ahlaki ilkeler çerçevesinde işini yapan meslek erbabı diğer meslektaşlarından her zaman bir adım öne çıkmaktadır. Ahilik kültürü, meslek ahlakının tarihimizdeki en önemli örneğidir. Bu kültürün yapı taşları olan sevgi, saygı, yardımlaşma, hayırseverlik, iş birliği, doğruluk, dürüstlük ve güvenilirlik gibi değerlerin yaygınlaşması iş ve ticaret dünyasına dinamizm kazandıracaktır.

 

EĞİTİM SÜRESİ
 

    Alan programının toplam eğitim süresi, 9. Sınıftan itibaren 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır. Bu bölümde okutulan dersler yıllıktır ve bölümün öğrenim süresi 4 yıldır. Bölüm dersleri 9  10, 11 ve 12. sınıflarda okutulmaktadır. Öğrencilerimiz 12. sınıfta iki gün okulda eğitim görürken haftanın üç günü de işletmede beceri eğitimi (Staj) almak zorundalar.

9.Sınıf

10. Sınıf

Mesleki Gelişim Atölyesi 2 saat

Halkla İlişkiler ve Meslek Uygulamaları* 8 saat

Halkla İlişkilerde Yazma ve Konuşma  3 saat

Halkla İlişkiler ve Medya 4 saat

Halkla İlişkiler ve İletişim * 4 saat

Mesleki Hukuk 3 saat

Ofis Uygulamaları 2 saat

 

 

 

11. Sınıf

12. Sınıf

Halkla İlişkilerde Bütünleşik Pazarlama İletişimi 2 saat

İşletmelerde Mesleki Eğitim * 24 saat

Halkla İlişkiler ve Reklam * 7 saat

 

Yeni Medyada Halkla İlişkiler  5 saat

 

Çağrı Merkezi İşlemleri 3 saat

 

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır.
1. Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder.
2. Öğrenciler kendi kendilerine öğrenmeye teşvikedilir.
3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır.
4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir.
5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir.
6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.

 

 

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları SınıfGeçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre çeşitli ölçmearaçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesiesastır. Buna göre;
1. Dersin altındaki modüllerin işlenişi sırasında kazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler,
2. Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıklarıtüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir.

 

 

BELGELENDİRME
1. Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir.
2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir.
3. Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir.
4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir.

 

 

 

 

MEZUN ADAYLARIN SINAVSIZ GEÇİŞ İLE YERLEŞEBİLECEĞİ 2 YILLIK ÖNLİSANS BÖLÜMLERİ  

 

Basım ve Yayın Teknolojileri

Basın ve Yayıncılık

Çağrı Merkezi Hizmetleri

Fotoğrafçılık ve Kameramanlık

Görsel İletişim

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Marka  İletişimi

Medya  ve İletişim

Radyo ve Televizyon Programcılığı

Radyo ve Televizyon Teknolojisi

Reklamcılık

 

 

 

4 YILLIK LİSANS BÖLÜMLERİ

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık