1-HALKLA İLİŞKİLER ELEMANI
Tanımı
Özel ya da tüzel kurum ve kuruluşlarda; kurumu tanıtma, kurumun çalışmaları ve kurum hakkında çevrede olumlu izlenimler oluşturabilecek ilişkileri kurma ve bu amaçla gerekli faaliyetleri planlanma, geliştirme ve yürütme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir
Görevleri
MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER
Bu alandaki mesleklerde çalışmak isteyenlerin;
Halkla ilişkiler kavramı, ilişkili olduğu alanlar, halkla ilişkiler yaklaşımı; organizasyon çeşitlerine uygun organizasyon düzenleme, halkla ilişkiler faaliyetlerini, yazılı ve sözlü araçları kullanarak kurum içi halkla ilişkiler; hedef kitleye yönelik tanıtım ve kampanya düzenleme,
· Medyadaki haber mesajlarını toplama, bir kurum hakkındaki haberleri toplama ve halkla ilişkiler kampanyası yapma,
· Temel hukuk bilgisi çerçevesinde anayasal hak ve sorumluluklara uygun olarak halkla ilişkiler meslek etiği ve yasaları,
· Reklam süreci, reklam ortamları, reklamcılıkta araştırma, reklamcılıkta planlama ve değerlendirme, yazılı basında yenilikçi faaliyetler, görsel/işitsel medyada yenilikçi faaliyetler işlemlerini yapma,
· Yeni medyada marka iletişimi kurma,
· Modern pazarlama, pazarlama ve iletişim ve pazarlama karması elemanları
· Çağrı merkezi temel kavramları, çağrı merkezi hizmet kuralları ve çağrı merkezinde kullanılan teknolojiler
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Halkla ilişkiler ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde yapılacak işin özelliğine göre bürolarda zaman zaman açık alanlarda da görev yaparlar. Organizasyon hizmetlerinde çalışanlar daha çok geniş mekanlarda ve sürekli kalabalık ortamlarda çalışırlar. Bu alanda eğitim alan kişiler; yaygın ve yerel ölçekte faaliyet gösteren halkla ilişkiler ajanslarda şirketlerin halkla ilişkiler ve müşteri temsilciliği birimlerinde; televizyon gazete ve dergilerin halkla ilişkiler bölümünde, reklam ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde; firmaların çağrı merkezlerinde (call center), medya takip ajanslarında, turizm, pazarlaman şirketlerinde, ticaret odalarında, ulusal, uluslar arası ve yerel organizasyonlar düzenleyen işletmelerde, otellerde, tanıtım, pazarlama ve satış hizmetleri veren işletmelerde, seyahat ve konaklama hizmeti veren firmalarda iş bulabilirler. Bu alandaki mesleklerde çalışanlar diğer çalışanlar ile diyalog hâlinde çalışırlar. Ayrıca işin ve çalışılan firmanın özelliğine göre rutin seyahatler yapılabilir.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Halkla İlişkiler pek çok iş kolunu doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendirdiği için bu sektörde iş bulma olanakları oldukça geniştir. Bireylerin kendilerini sürekli geliştirmeleri ve yaratıcılıklarını kullanarak organizasyonların özelliklerine uygun mekânlar düzenlemeleri iş bulma ve işinde yükselme olanaklarını daha da genişletecektir.
Bu alanda eğitim alan kişiler; uluslar arası, ulusal ve yerel ölçekte faaliyet gösteren halkla ilişkiler ajanslarda, şirketlerin halkla ilişkiler ve müşteri temsilciliği birimlerinde, televizyon-gazete ve dergilerin halkla ilişkiler bölümünde, reklâm ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde, firmaların çağrı merkezlerinde, medya takip ajanslarında, turizm, pazarlaman şirketlerinde, ticaret odalarında, seyahat ve konaklama hizmeti veren firmalarda iş bulabilirler.
Ulusal, uluslar arası ve yerel organizasyonlar düzenleyen işletmelerde, otellerde, tanıtım, pazarlama ve satış hizmetleri veren işletmelerde, açık, kapalı ve kalabalık ortamlarda, fuarlarda ve çeşitli eğlence firmalarında istidam edilirler.
DEĞERLERİMİZ
Çağımızda yaşanan gelişmeler; mesleklerin, ticaretin ve ekonominin çeşitlenmesinin nedenlerinden biri hatta en önemlisidir. İş piyasasının araçlarının çeşitlenmesi, sanal ortamın sıklıkla kullanılması, yüz yüze iletişimi zayıflatmıştır. Bu hızlı değişim, yapılan işte ve üretilen malların kalitesinde insan unsurunun ne denli önemli olduğunu ortaya koymuştur. Millî, manevi, ahlaki ve insani tüm değerlere sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesi; esnaf ve sanatkârlar arasındaki güven ve iş birliğinin canlandırılması; nezaket, sevgi, saygı vb. değerlerin iş hayatında hayat bulması toplumsal ihtiyaç hâline gelmiştir. Meslek örgütleri -Ahilik teşkilatı başta olmak üzere- Türk toplumunun meslek hayatının yanında sosyal ve kültürel hayatını da düzenlemiştir. Ahlaki ilkeler çerçevesinde işini yapan meslek erbabı diğer meslektaşlarından her zaman bir adım öne çıkmaktadır. Ahilik kültürü, meslek ahlakının tarihimizdeki en önemli örneğidir. Bu kültürün yapı taşları olan sevgi, saygı, yardımlaşma, hayırseverlik, iş birliği, doğruluk, dürüstlük ve güvenilirlik gibi değerlerin yaygınlaşması iş ve ticaret dünyasına dinamizm kazandıracaktır.
EĞİTİM SÜRESİ
Alan programının toplam eğitim süresi, 9. Sınıftan itibaren 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır. Bu bölümde okutulan dersler yıllıktır ve bölümün öğrenim süresi 4 yıldır. Bölüm dersleri 9 10, 11 ve 12. sınıflarda okutulmaktadır. Öğrencilerimiz 12. sınıfta iki gün okulda eğitim görürken haftanın üç günü de işletmede beceri eğitimi (Staj) almak zorundalar.
9.Sınıf |
10. Sınıf |
Mesleki Gelişim Atölyesi 2 saat |
Halkla İlişkiler ve Meslek Uygulamaları* 8 saat |
Halkla İlişkilerde Yazma ve Konuşma 3 saat |
Halkla İlişkiler ve Medya 4 saat |
Halkla İlişkiler ve İletişim * 4 saat |
Mesleki Hukuk 3 saat |
Ofis Uygulamaları 2 saat |
|
|
|
11. Sınıf |
12. Sınıf |
Halkla İlişkilerde Bütünleşik Pazarlama İletişimi 2 saat |
İşletmelerde Mesleki Eğitim * 24 saat |
Halkla İlişkiler ve Reklam * 7 saat |
|
Yeni Medyada Halkla İlişkiler 5 saat |
|
Çağrı Merkezi İşlemleri 3 saat |
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır.
1. Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder.
2. Öğrenciler kendi kendilerine öğrenmeye teşvikedilir.
3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır.
4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir.
5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir.
6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları SınıfGeçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre çeşitli ölçmearaçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesiesastır. Buna göre;
1. Dersin altındaki modüllerin işlenişi sırasında kazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler,
2. Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıklarıtüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir.
BELGELENDİRME
1. Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir.
2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir.
3. Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir.
4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir.
MEZUN ADAYLARIN SINAVSIZ GEÇİŞ İLE YERLEŞEBİLECEĞİ 2 YILLIK ÖNLİSANS BÖLÜMLERİ |
|
Basım ve Yayın Teknolojileri |
Basın ve Yayıncılık |
Çağrı Merkezi Hizmetleri |
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık |
Görsel İletişim |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Marka İletişimi |
Medya ve İletişim |
Radyo ve Televizyon Programcılığı |
Radyo ve Televizyon Teknolojisi |
Reklamcılık
4 YILLIK LİSANS BÖLÜMLERİ Halkla İlişkiler ve Tanıtım Halkla İlişkiler ve Reklamcılık |